lördag 10 november 2007

Gallerian Haddera!

I torsdags fick jag debattera i lokalradion med några politiker. I åtta minuter, det fick inte plats mer för P4 har så mycket musik dom måste spela. Det var Olle Nilsson-Sträng (s), Åsa Äng, Moderat, och Per-Olof Ågren (mp). Åsa och Olle är FÖR, de vill så himla gärna få bort det där gamla torget och bygga nånting nytt och fint.
De var så otroligt glada och nöjda och överens. Klart man blir förvånad, man tror ju att moderater och sossar står en bit ifrån varann. Inte dessa två i varje fall. Åsa hoppade upp och ner och liknade Pernilla Wiberg, det enda som fattades var en plastig slalomskida i näven. Olle skrattade och myste, han är en riktig trevlighetsminister. Han visade senaste ritningen i glada färger.
Vem som stod bakom den förstod jag aldrig, har dom tagit sig en kväll med "danskarna" och ritat tillsammans? Ingenting är osannolikt. När smakar en Tuborg bäst?
"Det kommer att bli bra det här" frustade Åsa. Per-Olof skakade klentroget på huvudet. Han såg beklämd ut, och så kände jag mig också. Åsa och Olle var så i gasen. Ändå förstod jag att det inte var Brotorget dom tänkte på, och än mindre på människorna, det var bara så KUL att debattera och ösa på mot några som inte hade ett smack att säga till om. Det var politik! Det var sport att stå där och säga dessa ogenomtänkta och oseriösa saker rätt ut.
Gallerian Haddera!
T.T.

Inga kommentarer: