tisdag 18 december 2007

Farväl

Dags att säja adjö.
Adjö Brotorget, adjö Bollnäs också.
- Riv hela skiten, sa Mårten, riv torget, riv Helins.
Ungefär så kan jag också känna mig.
- Vad spelar det här för roll. Det går åt helvete iallafall. Osv. Säger Mårten.
Adjö politiker, synd att ni skulle vara så falska, en del av er, och benägna att ljuga. Visserligen sägs det alltid så om politiker, att dom ljuger, men man vill konstigt nog inte tro det, hur cynisk man än har blivit.
Jag menar, Persson, när gallerian är byggd, hur fan skulle återstoden av torget kunna bli lika stor som det ursprungliga? Det går inte.
Och Olle Nilsson, kan inte ett kommunalråd någonting alls om statistik? Eller bluffar du bara?Vår undersökning utesluter faktiskt att ni hade stöd för det ni beslutade om.
Så adjö bara, men ni är ju inga onda människor, bara ganska... jag vet inte.
Isolerade kanske, instängda i ett tänkande som tydligen kan kännas tryggt och trevligt från insidan. Men alltsammans är livsfarligt och jag vet inte om ni vet om det. Ni bara deltar.
Gallerian blir Bollnäs lilla bidrag till undergången.
M.v.h.
Och God Jul!

Thomas Tidholm

Inga kommentarer: